29 Şubat 2012 Çarşamba

KURULTAY NOTLARI...

Kurultaylar partisi yaftasını yiyeli uzun yıllar olan CHP’nin 16. Olağanüstü Kurultayını yerinde izlemek üzere bir gün öncesinden düştük yollara. CHP’nin Balıkesir ve özellikle körfez bölgesi delegasyonunda ki isimlerden birkaç demeç almak için basın bölümünden salona bir girdik ki, salon saatler öncesinden dolmuş, artık taşma noktasına gelmişti.

CHP Balıkesir Milletvekillerinin hepsi ayrı ayrı bölümlerde kurultayı takip ettikleri için ne toplu bir fotoğraf alabildim ne de kurultaya dair birkaç demeç. Aslına bakarsanız o hengâme içerisinde görebildiklerimi fotoğraflamak bile büyük bir sevinç kaynağı oldu benim için. Hani bir söz vardır ya “yaşayan bilir” diye, işte CHP’nin bu kurultayı da aynen o şekildeydi.

Mersin Milletvekili İsa Gök hemen yanımız da CHP’li olduğuna inanmadığım isimler tarafından darp edilmeye çalışılırken, gazeteci refleksiyle makinamım deklanşörüne bastım ardı ardına. O fotoğrafların ne kadar önemli olduğunu ise Hürriyet Gazetesi’nden Zeynep Gürcanlı (Hürriyet Gazetesi Editörü imiş) fotoğrafları kendisine yollamam için mail adresimi istediğinde fark ettim. İsa Gök’e fırlatılan pet şişelerden nasibimi almadığıma şükür ederken kendimi birden bire karmaşanın içerisinde bulu verdim. Bir tarafta İsa Gök’ü korumak için görevli olan polislerin çabası, diğer tarafta mesleklerini icra eden (!) TV muhabirlerinin “ve yine CHP’de yumruklar konuşuyor”, “CHP Mersin Milletvekili İsa Gök saldırıya uğradı” şeklinde ki sözleri arasında attım kendimi kalabalığın dışarısında. Mübalağa etmiyorum, o anda hayatta kalmak cidden önemli bir mevzu haline geldi…

CHP Balıkesir Milletvekilleri Namık Havuçta, Ayşe Nedret Akova ve Haluk Ahmet Gümüş ile birer dakikayı geçmeyecek şekilde konuşma çabasının içerisine girdim ama nafile… O anki atmosferde ne onlar beni duyabiliyorlardı ne de benim onlara soru soracak mecalim kalmıştı. Üçünün de yüzlerinden okuduğum, kurultayının kendilerini fazlasıyla yorduğuydu.

Diğer taraftan Burhaniye Belediye Başkanı Fikret Akova’dan iki çift söz alabilmenin mutluluğunu yaşıyordum. Kurultaya dair umutlu olduğunu ve geleceğin daha güzel olacağını söyledi. Delege sıralarının yukarı bölümünde Akçay Belediye Başkanı Cahit İnceoğlu’nu gördüm. Yanına gidip en azından üç-beş cümle alabilirim düşüncesiyle delege sıralarına doğru hamle yapsam da, Kemal Kılıçdaroğlu’nun koruma duvarını bir türlü aşamadım (İnceoğlu’nun yanına gidebilmek için Kılıçdaroğlu’nun oturduğu bölümden geçmem gerekiyordu).

Altınoluk Belediye Başkanı Hasan Özpolat’ı kurultay boyunca hiç göremedim. CHP Altınoluk Belde Yönetiminden Deniz Onur Özcan ve Ömer Gültekin’le beraber Hasan Özpolat’ı arama çalışmalarımız ise başarısızlıkla sonuçlandı. Daha sonra öğrendiğime göre ise Özpolat delege sıralarının üst bölümünden kurultayı takip ediyormuş.

Bir ara kendimi kurultay salonunun dışarısına attım. CHP Edremit İlçe Başkanı Necmi Dönmez ve Altınoluk Belde Başkanı Musa Karaaslan’ı da orada yakaladım ve her ikisi de kurultaya dönük olumlu mesajlarını iletti.

Tekrar kurultay salonuna girdiğimde ise Kemal Kılıçdaroğlu’nun konuşması sona ermişti. Görebildiklerim arasında CHP Edremit İlçe Başkan adayı olacaklarını düşündüğüm Kaya Yağcı ve Yurt Yıldırım siyasi kulislerini güçlendirmeye devam ediyorlardı. Bu isimlerin yanında gözüme çarpan ise Mehmet Tüm oldu.

Kurultay bitmeden otobüsümün saati yaklaştığı için salonu terk etmek zorunda kaldım. Salonun dışarısında şans eseri Güre Belediye Başkanı Kamil Saka ve Zeytinli Belediye Başkanı Hasan Arslan’la karşılaştım. Nedenini bilmiyorum ama kendilerini son derece mutlu gördüm. Aslına bakarsanız her ikisinin de yüzü sürekli gülmesine rağmen bu defa farklı bir gülümseme vardı suratlarında. Kendilerine de başarı dileklerimi ilettim sonra ve kurultay salonunun karşısında ki Gençlik Parkı’nda bir bardak demli çayı yudumlarken, Rodrigo’nun gitar konçertosunu eşliğinde otobüsün saatini beklemeye koyuldum.

Not: Kurultay Anadolu Ateşi’nin mükemmel gösteri ile başladı ve “Haydar Haydar” ile izleyenleri kurultay atmosferine çabucak adapte etti. Gelin görün ki, 2 senedir Genel Başkan olan Kemal Kılıçdaroğlu kitleyi heyecanlandıracak kürsü hâkimiyetine bir türlü kavuşamadı.

Dipnot: CHP Genel Merkezi bütün delegelerinin otel masraflarından yeme-içmelerine kadar en ince ayrıntısına kadar muslukları açarken, neden Türkiye’nin dört bir yanından gelen örgütlerine 1 şişe su almayı akıl edemediler merak ettim doğrusu!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder