6 Şubat 2012 Pazartesi

ÖZPOLAT: "ALTINOLUK İLÇE OLMAYI ÇOKTAN HAK ETMİŞTİR!"

Altınoluk Belediye Başkanı Hasan Özpolat’la belde de yapılan çalışmalar, Altınoluk’un ilçe olması ve bu yönde ne gibi çalışmalar yürüttüğü, Altınoluk’ta ki siyasi konjonktür, delege seçimlerine olan yorumu ve boş zamanlarını nasıl değerlendirdiği ve daha birçok konu üzerine detaylı ve güzel bir röportaj gerçekleştirdik.

Soru: Belediye Başkanı seçildiğiniz tarihin üzerinden yaklaşık olarak 3 yıl geçti. 3 yıla baktığınızda çalışmalarınızı nasıl yorumluyorsunuz?

Cevap: Yaptığım çalışmaları saymaya kalkarsak gazetenin sayfaları yetmeyecektir. Geçmiş 3 yıla dair şöyle bir gözlemimi de söylemek istiyorum. 3 yılda insanları tatmin edecek öyle güzel işler yaptık ki, artık proje açıkladığımızda vatandaşlarımızda heyecan oluşmuyor. Bunun nedeni de şudur; Hasan Özpolat 3 yıl içerisinde verdiği sözleri tutmuş, başladığı işleri bitirmiştir. “Başkan nasılsa bunu da yapar” veya “Başkan yapıyorsa Altınoluk’umuzun için hayırlı bir iştir” gibi bir algı oluştu. Tabi vatandaşlarımızın bu şekilde bir yaklaşımda bulunması şahsım olarak beni ve bütün belediye personelimizi onurlandırıyor. Aynı zamanda bu çalışmalar bize yeni sorumluluklar da yüklüyor. Önümüzde ki 2 sene içinde başladığımız çalışmaları bitirmek ve yeni çalışmalara başlamak şuan için hedefimiz. Köy yolu yapımı, derelerin ıslah çalışması, parke taşı döşemeleri, Şahindere projesi, kapalı spor salonu, kordon projesi, öğrencilere ücretsiz servis, okullarımıza yaptığımız tadilatlar ve gereksinimlerinin karşılanması, camilere yaptığımız tadilatlar, ihtiyaç sahibi aileler için açtığımız yardım evi ve daha bir sürü çalışma ortaya koyduk. Ben seçildiğim zaman arkadaşlarımıza şunu söyledim; ekip olarak sözle konuşmayalım, biz susalım icraatlarımız zaten konuşacaktır şeklinde. Bugün de bu sözüm geçerli.

Soru: Özellikle Altınoluk’u yakından ilgilendiren bir soru sormak istiyorum. Balıkesir’in büyükşehir olma ihtimali ve Altınoluk’un da Edremit’e bağlanması yönünde. Sizin bu konuda ne gibi çalışmalarınız oluyor. Altınoluk’un ilçe olacak mı?

Cevap: Balıkesir’in büyükşehir olması için tarafsız bir gözle baktığınız zaman haklı bir nedeninin olmadığını görüyorsunuz. Şehirlerin büyükşehir olmasına karşı bir insan değilim, şehirlerimizde ki karmaşıklığa ve keşmekeşliğe son vermeliyiz ama Balıkesir’de böyle sorun var mı bunu iyi yorumlamayız düşüncesindeyim. İstanbul’un, Ankara’nın, İzmir’in veya Bursa’nın büyükşehir olmasını anlayabiliriz fakat Balıkesir için o durumun oluşmadığı kanısındayım. Bizim yaptığımız çalışmalara gelince özellikle Altınoluk Kent Konseyi olarak bir çalışma yürütüyoruz. Konseye bağlı olan kurumlarımız rapor hazırlıyorlar ve bunun değerlendirmesini yapıp ortak bir rapor hazırlayacağız. Altınoluk her alandan baktığınızda ilçe olmayı hak etmiştir bir beldedir. Büyükşehir konusu gündeme gelmeden öncede bu konuşuluyordu ve şimdi Altınoluk herhangi bir ilçenin mahallesi olursa bu durum beldemizde yaşayan insanlarımıza yapılmış bir haksızlık olur. Olayı bu yönüyle de ele almamız gerekiyor. Beldemizim nüfusu, banka sayımız, alt ve üst yapı olanaklarımız, okullarımızın sayısı, yüzölçümü bakımından durumumuz bunların hepsi değerlendirildiğinde Altınoluk Türkiye’de ki birçok ilçeden fazla hak etmiş durumdadır zaten. Ben dediğim gibi girişimlerime çok önceden başladım ve bu girişimlerim devam ediyor. Sonuç ne çıkarsa çıksın Altınoluk’ta çalışmalar bütün hızıyla devam edecek ve bizler ilçe olacakmışız gibi bundan önce nasıl çalışıyorsak bundan sonrada aynı azimle ve hırsla çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Soru: Geçtiğimiz cumartesi günü partiniz olan CHP’nin delege seçimleri gerçekleştirildi. Siz seçimleri ve çıkan sonucu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Cevap: Bu seçimde gençlerimizin ve bayanlarımızın ön planda olması beni son derece mutlu etmiştir ama seçimin kazananı demokrasidir. “Demokrasi kazandı” söylemini rahatlıkla ifade edebilirim. 3 yıldır demokrasinin oturması adına verilen mücadelede pay sahibi birisi olarak bu emeklerin karşılığını almak beni son derece mutlu etmiştir. İnsanların özgürce, hiçbir baskıya maruz kalmadan gidip oylarını kullanmaları bu seçimler adına söyleyeceğimiz en önemli husustur. Şölen havasında geçen seçimin gidişatında en ufak bir taşkınlığın ve tatsız olayın yaşanmaması da aslına bakarsanız benim bu söylediklerimi doğrular nitelikte. Partili bayanlarımızın azımsanamayacak ölçüde oy almaları, gençlerimiz adeta listeyi istila etmesi yine bu duygularıma ekleyeceğim önemli hususlardır. Seçimler gerçekleşmeden önce arkadaşlarıma şunu söylüyordum, sonuç ne olursa olsun demokrasi ve CHP kazansın. An itibariyle de karşı karşıya olduğumuz tablo budur. Balıkesir’de CHP’nin amiral gemisi sıfatında olan bir örgüte de yakışan buydu diye düşünüyorum. Uzun zamandır bu özlemi yaşayan partililerimize de bu duyguları yaşatan başta Başkanımız Musa Karaaslan ve yönetim kurulunda ki bütün arkadaşlara şükranlarımı sunuyorum.

Soru: Delege seçimlerinin bitmesinin akabinde yakın bir zamanda ilçe başkanlığı seçimi gerçekleştirilecek. Belediye Başkanı olarak değil de, sade bir üye sıfatınızla soruyorum, gönlünüzde yatan ilçe başkanı profilini çizer misiniz?

Cevap: (Gülerek cevap veriyor) O profili çizersem kendi profilimi çizmem gerekecek. Şaka bir yana, memleketimiz adına bundan sonra ki süreç oldukça zorlu geçecek. Siyaset bir ekip işidir ve ben burada ilçe başkanının kendisinden öte, ekibinin önemine vurgu yapmak istiyorum. Benim arzum, Genel Başkanımız Sayın Kemal Bey’in “Halkın İktidarı” söylemine ayak uyduracak, genç, dinamik, bayanlarımızın azımsanacak ölçüde olmayacağı, kişisel çıkarları bir kenara bırakıp partinin ve memleketin çıkarlarını ön plana çıkartacak bir başkan ve yönetim şeması CHP’nin Edremit ilçesine yakışan ekip olacaktır. Bundan öncede anlattığım şekilde yönetimler gelmiştir. Mevcut başkan ve yönetici arkadaşlarımda hepsi değerli insanlardır ve partimize emekleri geçmiştir. Sorunuzun karşılığı olan cevabım bu şekilde…

Soru: Kapalı Spor Salonu Altınoluk’ta yaşayan gençlerin heyecanla beklediği bir proje. Bu proje şuan ne aşamada ve aktif hale ne zaman gelecek?

Cevap: İlk önce şunu söyleyerek başlamak istiyorum. Kapalı Spor Salonu projemiz devletten tek kuruş almadan kendi öz kaynaklarımız ve beldemizde yaşayan iş adamı Cevdet İnalkaç’ın destekleriyle hayata geçiriliyor. Salonun kaba inşaatı neredeyse bitti ve 2012 yılı içerisinde açılışımızı gerçekleştirmek şuan ki hedefimiz.

Soru: Sayın Başkan en önemli projelerinizden birisi olan, hatta en önemlisi sayabileceğimiz kordon projeniz hakkında biraz bilgi verebilir misiniz? Bu projenizle ilgili olarak sert muhalefette yaşıyorsunuz ama bir toplantıda ben “bu projeyi hayata geçireceğim” şeklinde iddialı bir cümle kurmuştunuz?

Cevap: İddia olmadan siyaset, siyaset olmadan da icraat ortaya koyamazsınız. Hayatımın her döneminde iddialı oldum. Gerçekleştirdiğim başarıların birçoğu iddialı olmamdan kaynaklanıyor. Sorunuza geçecek olursam. Kordon projesi olarak tabir ettiğimiz proje Altınoluk çehresini değiştirecek ve geleceğe umutla bakmasını sağlayacak projedir. Projeye muhalefet edenlere elbette saygı duyuyorum fakat beni üzün asıl konu şu; bu proje benim dönemimden öncede gündemdeydi ve hatta o zaman Akçam
Otel’in orada ki sahilden Şahinderesi’ne kadar uzanıyordu. Şimdi muhalefet eden çevreci arkadaşların aklı o zaman neredeydi sormak istiyorum. Hasan Özpolat Altınoluk’un yararına çalışmalar yapıyor ve halk bunu takdir ediyor diye bu kadar ön yargılı olmamak gerekiyor. Bu proje sayesinde Altınoluk’un esnafının yüzü gülecek. Bunu hiç mi düşünmüyorlar. Ben bu başkanlık koltuğunda ne için oturuyorum soruyorum size?... Beldemin ve halkımın çıkarları doğrultusunda projeler ortaya koyup bunlara hayata geçirmeyeceksem ne diye seçildim o zaman. Çevreci bazı arkadaşlar şuan bize muhalefet etmek yerine destek verselerdi başlangıç aşamasına dahi gelmiştik. Onların yersiz muhalefetine karşı yine çalışmalarımızı sürdürdük ve izin işlemleri vs. bitme aşamasına geldi. Çok yakın bir zamanda da bunu duyuracağız zaten. Defalarca altını çizmeme rağmen bir kere daha söylüyorum; konu Altınoluk ve onun, orada yaşayan insanların menfaati ise ben başkan olduğum süre boyunca bu projeleri hayata geçiririm.

Soru: Kordon projesiyle ilgili maddi sıkıntılar olduğu söyleniyor aynı zamanda. Bu söylentiler doğru mu?

Cevap: Söylentiden öteye geçmeyecek şeyler sadece. Projemizde maddi sıkıntıda söz konusu değildir ve bu projeyi, Altınoluk’un çehresini değiştirecek olan projeyi bitireceğiz.

Soru: Balıkesir’in büyükşehir olması durumunda Altınoluk mahalle olma konusuna geleceğim tekrar. Altınoluk mahalle olup Edremit’e bağlanırsa veya Altınoluk ilçe olursa başkan olmak için adaylık düşünecek misiniz yeniden?

Cevap: Siyasette yarın ne olacağını bilemezsiniz. Önümüzde daha uzun bir zaman var. Beraber yaşayıp göreceğiz.

Soru: Geçtiğimiz hafta ki CHP Altınoluk aylık toplantısında “başkan olduğumun farkına varamayanlar var” şeklinde bir cümle kurdunuz. Kamuoyu ne demek istediğinizi tam olarak algılayamadı ve merak etti. Ne demek istediniz?

Cevap: Merak etmek iyidir (gülerek).

Soru: CHP Belde yönetimi ile çok fazla içli dışlı olduğunuz ve belde yönetimi üzerinde hâkimiyet kurmaya çalıştığınıza dair söylentiler yine konuşulan konulardan birisi. Bu konu hakkında söylemek istediğiniz bir şeyler var mı?

Cevap: Belde yönetimi ile içli dışlı olmayıp ne yapacağım?... Ben Cumhuriyet Halk Partisi’nden Belediye Başkanı seçildim ve bahsi edilen partide Cumhuriyet Halk Partisi’nin belde yönetimi. Kiminle içli dışlı olacağımı merak ettim doğrusu. Başka partilerin yönetimleri ile mi içli dışlı olmam gerekiyordu?! Sorunuzun aslında gerçekçiliği var çünkü benimde kulağıma bu yönde dedikodular geliyor. Ben Cumhuriyet Halk Partiliyim, bundan gurur duyuyorum. Belde yönetimi ile de evet içli dışlıyım. Son derece güzel bir uyumumuz var. Gerek şahsım gerek CHP belde yönetimi Altınoluk’a artı kazandıracak ne yapabiliriz bunları sürekli konuşuyoruz. Belde yönetimi üzerinde hâkimiyet kurma konusuna gelince. Böyle bir durum kesinlikle söz konusu değil. Ben Altınoluk Belediyesi’nin Başkanıyım, partimizin Başkanı ayrı ve öyle hâkimiyet kurma gibi bir düşüncem veya girişimimde yok. Bunu düşünmek bile başta CHP Belde Başkanımız Sayın Musa Bey’e ve yönetim kuruluna saygısızlıktır.

Soru: Yeni belediye binası projesi son açıkladığınız çalışmalarınızdan birisi. Altınoluk’un mahalle olma durumu varken yeni bir bina yapıp masraf etmek biraz gereksiz olmayacak mı sizce?

Cevap: Yukarıda yanıtladığım cevaplardan birisi aslında bu sorunuzun karşılığı. Ben ve ekibim Altınoluk ilçe olacakmış gibi çalışıyoruz. Önümüzde 2 yıllık bir süreç var ve bu 2 yıl sonunda ilçe olduğumuz takdirde kaybedilen 2 yılın hesabını kime sormamız gerekecek? Ayrıca velev ki mahalle oldu diyelim, kalkıp bu binaları yıkacak değiller. Boş kalacak değil. Altınoluk ilçe olmayı çoktan hak etmiş büyük bir belde ve o zamanda yine kamu kurumu olarak veya günün şartları ne ise o yönde kullanılabilir. Tekrar etmek istiyorum; Altınoluk ilçe olacakmış gibi, gecemizi gündüzümüze katarak bu yönde çalışıyoruz. Birileri bizim yan gelip yatmamızı istiyor farkındayım ama onların hayalleri sadece hayal olarak kalacak. Belediye Başkanı seçildiğimde verdiğim sözlerin hepsini yerine getireceğim. Yeter ki Altınoluk halkı bana inanmaya ve güvenmeye devam etsin.

Soru: Altınoluk’ta yaşayan vatandaşların en büyük geçim kaynağı turizm ve zeytincilik. Özellikle turizmi cazip kılmadığınız ve bu yönde yatırımları teşvik etmediğiniz yönünde eleştiriler var. Bu eleştirilere neler söylemek istersiniz?

Cevap: Eleştirilerin çoğunu dinlerim, haklılık payı var ise kabullenir ve o yolu denerim. Bahsi edilen konuda şahsıma büyük bir haksızlık yapılıyor. Turizmi ve turizm yatırımı yapmak isteyen insanları özendirmiyor veya desteklemiyor değiliz. Hatta kanunların bana verdiği yetkiyi yatırımları destekleme ve özendirme yönünde pozitif olarak kullanıyorum ve kullanmaya da devam edeceğim.

Soru: Sayın Başkan siyasi soruların dışında birkaç soru sormak istiyorum. Röportaj yapmadan önce Facebook üzerinden de soru aldım ve o soruları aktarmak istiyorum size. 2 Şubat doğum gününüzdü ve kutlamamı isteyen vatandaşlarımız akabinde sormuşlar; Facebook hesabınızı kendiniz mi kullanıyorsunuz? Başkan kaç yaşına girdi? Spor yapıyor mu? Yoğun tempodan fırsat buldukça boş zamanlarını nasıl değerlendiriyor? Örneğin kitap okuyup okumadığınızı merak eden bir vatandaşımız var?

Cevap: (Gülerek cevap vermeye başlıyor) Doğum günümü kutlayan vatandaşlarımıza teşekkürlerimi ileterek başlamak istiyorum. 46 yaşına girdim. Altınoluk’un sorunlarını çözmek ve geleceğe umutla bakmasını sağlama adına özellikle son 3 yılımın nasıl geçtiğini anlayamadım gerçekten. Facebook hesabımı çoğunlukla ben kullanıyorum. Fotoğraf ekleneceği zaman veya kutlama mesajı yazacağım zaman halkla ilişkilerde ki personelim bunları yapıyor. Sohbet kısmından görüşmeleri ben yapıyorum. Çok fazla enine boyuna sohbet etme imkânı da bulamıyorum aslında buradan çünkü çevrimiçi olduğum anda kilitlenme yaşanıyor. Sadece halini hatırını sorup sohbetimizi kesmek zorunda olduğum çok oluyor. Malum 30-40 kişiyle birden aynı anda konuşmak imkânsız (gülüyor). Ayrıca Facebook benim için son derece yararlı bir sosyal mecra. Oradan birçok vatandaşımın sorununu dinleyip çözüm ürettiğim oldu. Derdini sıkıntısını birebir söyleyemeyip Facebook aracılığıyla ileten de birçok vatandaşımız oldu. Spor yapma konusuna gelince, yapılan çalışmaları denetlerken yürüdüğüm yolları saymazsak yapmıyorum diyebilirim. Hem buna fırsatım olmuyor hem de kolumda ve geçmişte böbreğimde yaşadığım bir rahatsızlık buna engel oluyor. Boş zamanım da olmuyor ama yaratabildiğim takdirde ailemle zaman geçirmeye çalışıyorum. Kitap okuduğumu merak eden arkadaşımıza yanıtımda bol bol okuyorum merak etmesin (gülüyor). Soru: Sayın Başkan son olarak ilave etmek istediğiniz bir konu var mı? Cevap: Güzel bir sohbet oldu. Sorularınız için teşekkür ediyorum. Altınoluk halkı da hiç merak etmesin verdiğim sözlerin sonuna kadar arkasında ve takipçisiyim.

Okay ÖNDER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder