31 Aralık 2012 Pazartesi

HEYECANLI BİR MİLLETVEKİLİ...

Kendisini yaklaşık 3 sene önce GÜMÇED’in Akçay’da düzenlediği bir panelde görmüştüm. O zamanlar CHP Balıkesir İl Genel Meclis Başkanvekili görevindeydi. Genel seçim sürecinde adaylığını açıkladığında pek ihtimal vermemiştim ama kendisi birinci sıradan milletvekili adayı olarak çoğu kişiyi şaşırttı.

Genel seçimler sonrasında yapılan performans ölçümlerinde, TBMM’nin en çalışkan milletvekillerinden birisi olduğunu öğrendik. Tarih öğretmenliği serüveninden avukatlık yıllarına kadar epey meşakkatli yollardan geçtiğini belirtiyor.

Namık Havutça’dan bahsediyorum. Geçtiğimiz hafta Balıkesir İl Başkanlığı’nda kendisiyle bir röportaj gerçekleştirdim. Röportajın ana konusunu Altınoluk oluşturdu. Altınoluk’un neden ilçe olamadığını ve daha birçok soruyu sordum. Hepsine içtenlikle ve samimi cevaplar verdi. Bende yarattığı en büyük etki ise; fevkalade enerjik birisi.

Günün 16 saatini yurttaşları ile geçirdiğini, ailesine düşündüğünden daha az zaman ayırabildiğini söyledi. Bundan hiç pişman olmadığını da ekledi arkasından; söz konusu vatan ise, çalışmak zorundayız diyerek hatiplik yeteneğini de göstermiş oldu.

Yapmış olduğu siyaset kimilerine göre samimi ve gerçekçi gelmese de, Bandırma merkez ve Balıkesir’in köylerinde büyük bir destek gördüğü ortada. Bunu nereden çıkardığımı soracak olursanız; röportaj için kendisini beklerken, parti binasında köylülerle konuşma fırsatım oldu. Namık Havutça ile ilgili düşüncelerini sorduğumda, birkaçı haricinde hepsi memnuniyetini dile getirdi.


Röportajın arasına, sorduğum soruların haricinde ufak notlar da eklemeyi ihmal etmedi Havutça. Hoşuma gitti. Bir siyasetçinin dikkat etmesi gereken konuların hepsi üzerinde büyük bir titizlikle durduğu söylemlerinden ortaya çıkıyordu zaten.

Önümüzde bir yerel seçim olduğunu, Balıkesir’de ilk defa büyükşehir mantığı ile seçime gireceklerini ve bu konuda geçmiş tecrübeleri olan İzmir ve Eskişehir gibi örgütlerden destek almaları gerektiğini belirtti. Akıllıca geldi. Bu sefer her şeyin çok farklı olacağına inanıyor Namık Havutça. CHP’nin Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’ni kazanacağını söylüyor. Hatta daha ileriye giderek, CHP’nin ilçelerde de büyük bir hâkimiyet kuracağına inandığını belirtiyor. Bunları hayata geçirmek için tek yolun birlik ve beraberlikten geçtiğini söylüyor. Bu seçimde birbirleriyle değil, rakip partilerle uğraşacaklarını anlatıyor. Dinlemesi güzeldi Havutça’yı… Söylemlerinin hemen hepsi bende karşılık bulmasa bile bir gazeteci olarak istediğimi bana verdi. Önemli olanda buydu zaten. Ben gazeteci gibi sorularımı sordum, o da siyasetçi gibi cevaplarını verdi. Yeri geldi sorumun kenarından kıvırdı, yeri geldi hakimiyeti eline aldı, yeri geldi dobra bir şekilde cevapladı.

Röportajın sonuna eklediği not ise epeyce dikkatimi çekti; Genel Başkan Yardımcısı Gökhan Günaydın ile yaptığı görüşmede, CHP oylarının Balıkesir merkezde %10, ilçelerde daha da fazla arttığını belirtti. Yapılan anketler seçimlerde karşılık bulursa gayet güzel.

Not: CHP Balıkesir Milletvekili Namık Havutça ile gerçekleştirdiğim röportajı önümüzde ki hafta Kuzey Ege Gazetesinde okuyabilirsiniz.

Dipnot: 24 yıldır Altınoluk’ta yaşayıp defalarca Balıkesir’e gitmeme rağmen şu memlekete bir türlü alışamadım. Havasından mıdır suyundan mıdır bilmiyorum ama; hep bir kasvet, bürokrasi ve yalnızlık kokuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder