24 Temmuz 2013 Çarşamba

BU HABERİ YAPARKEN İÇİM SIZLADI

Altınoluk Avcılar Köyü’nde 16 yaşındaki zihinsel engelli kızı 44 gün boyunca alıkoyarak tecavüz ettikleri iddiasıyla yakalanan 3 zanlıdan ikisi geçtiğimiz günlerde cezaevine gönderildi. Zihinsel engelli kızın ikinci ifadesinde babasıyla ilgili söyledikleri savcıyı tekrar harekete geçirirken işin içinde babanın da olduğu anlaşıldı. Yakalama kararı çıkartılan babada (olmaz olsun öyle baba) şuan cezaevinde.

Haberi ilk ortaya çıkartan ve ülke gündemine taşıyan gazete Haber İDA oldu. Olayı duyar duymaz Altınoluk Jandarmasından kesin bilgi almamla beraber aynı gün içerisinde 3 zanlının da karakol önünde fotoğraflarını çektim. Olayın yaygın basına da taşınması adına haberi ve fotoğrafları bazı ajans muhabiri arkadaşlarımla paylaştım.

Haber bizim açımızdan önemli bir habercilik başarısı olsa da ben olaya böyle bakamıyorum. 16 yaşındaki zihinsel engelli bir kızın 44 gün boyunca alıkonarak tecavüze uğradığının iddiası bile bence en bomba haberden daha önemli ve daha yürek burkan bir hadise.

Toplum vicdanı bu ve benzeri olaylarla inanın büyük yara alıyor. “Memleket nereye gidiyor” diye sorar hale geliyoruz. Neresinden bakarsanız bakın alçakça, iğrenç ve mide bulandıran bir olay. Böyle bir olayın Altınoluk’ta yaşanması bizleri daha da üzen bir ayrıntı olarak hafızalarımızda yer ediniyor.

Olayın peşini bırakmayan ve zanlıları tutuklatarak cezaevine gönderen savcı beyi ve başarılı bir operasyonla zanlıları yakalayan Altınoluk Jandarma personelini Altınoluk halkı adına kutlamak istiyorum.

ADNAN İNCİ’DEN “İNCİLER”…

Edremit’e belediye başkanı aday adayı olan isimler arasında en renkli olanı Sayın Adnan İnci olacak gibi görünüyor. Aday adaylığını açıkladığı ilk günden itibaren gerek sosyal medya gerekse diğer siyasi çalışmalarla rakipleriyle arasındaki farkı kapatmaya çalışıyor.

Geçtiğimiz gün Facebook’ta ve Twitter’da Sayın Adnan İnci’nin bazı paylaşımlarını gördüm. Ramazan ayı dolayısıyla bir tarafta kendisinin diğer tarafta CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ve CHP Genel Başkan Yardımcısı Gürsel Tekin’in fotoğraflarının yer aldığı görsel bir çalışma hazırlamışlar.

Fotoğrafları görür görmez ilk aklıma gelen şeyleri ve dahasını paylaşmak istiyorum;

• Adaylık süreci içerisinde hazırlanacak görsellerde partinin genel başkanıyla yan yana fotoğraflar yayımlamak adettendir, bunu anlayabiliyorum. Bir tarafta Kılıçdaroğlu’nun fotoğrafı yer alırken diğer tarafta neden sadece Gürsel Tekin?

• Anladığım kadarıyla aday adaylığı sürecinde Sayın Adnan İnci için gizli özne Gürsel Tekin olacak. Her dönem adaylar genel merkezle olan bağlarını güçlü kılmak ve bunu parti tabanına göstermek adına benzeri çalışmaları yapmışlardır ama bu seferki beni biraz şaşırttı.

• Kemal Kılıçdaroğlu ve Gürsel Tekin ile olan ramazan ayı fotoğraflarını sosyal medyada paylaşılmasını anladım, bunu billboardlarda yayımlamayı da anladım fakat bu billboardların önünde fotoğraf çektirip paylaşmaktaki amaç nedir bunu anlayamadım.

• Belediye Başkanlığına aday birisi olarak sosyal medyayı aktif kullanmak istenmesini anlıyorum ve başarılı buluyorum. Günümüz düşüncesine ayak uyduran bir çalışma olması gayet hoş karşılanabilir. Fakat bir “fakat” daha olacak… Ramazan ayı billboardlarının önünde fotoğraf çektirip Twitter’da bunu partinin vekilleri ve yöneticileriyle “nasıl olmuş sayın vekilim” tarzında paylaşmak sizce de biraz abeste iştigal değil mi? Ayrıca fazlasıyla komik olmuş sanki. İlk gördüğümde epeyce gülmüştüm...

HÜSEYİN UZUN, GÜLSİMA BEKTAŞ VE SEVAL BOZKURT (?)

Diyorlar ki CHP’yi neden eleştirmiyorsun. Yaptığı onca yanlış siyaseti neden görmezden geliyorsun. Neden CHP’li parti yöneticilerinin yaptıklarına kulak kabartmıyorsun. Biz yerel bir basın organıyız ve yereli ilgilendiren konularla ilgili en çok eleştirdiğim parti de CHP’dir.

Bunu söyleyen değerli okuyucularımıza ve takipçilerime şunu söylemek istiyorum; siz neden beni yeterince iyi takip etmiyorsunuz?

Ayrıca şimdi iyi okuyun, bakın CHP’lileri nasıl eleştireceğim… (CHP yöneticilerini eleştirmek çok havalı bir durum kabul ediyorum)

İlk eleştirim CHP Edremit İlçe Yöneticisi Sayın Hüseyin Uzun’a… Göreve geldiklerinde CHP Edremit İlçe Başkanı Sayın Yurt Yıldırım ve seçilen kadronun ilk söylemlerinden birisi “başka bir görev için” yönetimden istifa etmeyeceklerine dair açıklamalarıydı. Olayları yakından takip edenlerin malumudur.

Şimdi Sayın Hüseyin Uzun’a sormak istiyorum;

• CHP’li delegeler sizi zamanı geldiğinde başka bir koltuğa (kesinlikle daha fiyakalı bir koltuk olduğunu kabul ediyorum) oturmanız için mi seçtiler? Veya siz zamanı geldiğinde başka bir koltuğa oturmak adına mı partiye yönetici oldunuz?

• Almış olduğunuz karara saygı duyuyorum. Saygı duymakla beraber iki şeyi merak ettiğimi bilmenizi istiyorum. 1) Almış olduğunuz kararın parti delegelerine bir “ihanet” olduğunu biliyor musunuz? 2) Sizi 2 sene boyunca partiye yönetici olsun ve yönetsin diye seçen insanlara ne gibi bir açıklama yaptınız?

Aynı eleştiriyi CHP Altınoluk Belde Yöneticileri Sayın Gülsima Bektaş ve Sayın Seval Bozkurt’a da yöneltiyorum.

• Sizlerin de kararına saygı duymaktan başka bir seçeneğimiz yok. Fakat sizi seçen delegelerde partiyi yönetmeniz için size oy verdiler bunu bilmenizi istiyorum. Siyasi hedefleriniz elbette olacaktır, bu da saygı duyulması gereken bir konu fakat milyonlarca insanın gönül verdiği bir partiyi başka koltuklara talip olmak için kullanmamalısınız.

Eleştirilerimi yönelttiğim adaylara dışarıdan ne gibi bir tepki geliyor bilmiyorum ama parti tabanıyla yaptığım görüşmelerde bütün bu isimlerin bahsini ettiğim konulardan dolayı yadırgandıklarını bilmelerini istiyorum.

BİRAZDA KULİS DEDİKODULARI

Siyasi kulislerde konuşulan dedikodulara yer vermek istiyorum birazda… Kahvehane ve kuaför köşelerinden her zaman mükemmel dedikoduların çıkacağına inanan bir gazeteci olarak birazda hakara makarayla duyumlarımı aktaracağım. Aktarmadan öncede ekliyorum; hiç birisi teyit edilmiş bilgiler değildir, sadece kulak kabarttığımız konular.

Anladınız siz onu…

• Gazetemizin değerli köşe yazarı ve siyasi çalışmalarını her daim yakından takip ettiğim Sayın Sinan Başaran’ın AKP’den meclis üyesi adayı olabileceği…

• Edremit Belediye Başkan Aday Adayı Sayın Adnan İnci’nin adayın belirleneceği zamana yakın rüzgârın etkisine kapılacağı ve ilk sıralardan meclis üyeliği isteyeceği…

• Altınoluk Belediye Başkanı Sayın Hasan Özpolat’ın Edremit adaylığı için Ankara’dan işi bitirdiği ve çok rahat olduğu…

• AKP Altınoluk Belde Başkanı Sayın Metin Örkçü’nün Edremit Belediye Meclis Üyeliği için çalışmalarına ara vermeden devam ettiği…

• Doyranlı iş adamı Sayın Hasan Güçlü Sakallı’ya AKP’li bir adayın meclis üyeliği teklif ettiği…

• CHP’li eski bir belde başkanının aylar önce Edremit’e başkan adayı olma kararı aldığı (Altınoluk’un ilçe olamayacağı anlaşıldıktan sonra) ama daha sonra Kamil Saka’dan gelen “beraber çalışma” teklifiyle bu kararından vazgeçtiği…

• MHP’nin Edremit meclis üyeliği için iş adamı Sayın Nejat Ariz’le görüşme yaptığı…

• CHP Altınoluk Belde Başkan Yardımcısı Sayın Deniz Onur Özcan’ın yerel seçimlerden sonra aktif siyaseti bırakacağı…

• Edremit’e yeniden talip olan Sayın Mehmet Semerci’nin “Altınoluk seçimlerde belirleyici faktör olacaktır ve en çok Altınoluk’u önemsiyorum” dediği…

• ETO Başkanı Sayın İsmail Aynur’un Altınoluk’ta CHP’nin bazı eski meclis üyeleri ve parti yöneticilerine aday olmaları yönünde istekte bulunduğu…

Konuşuluyor da konuşuluyor…

Ne kadarı doğru ne kadarı yanlış bilememekle beraber, duyumlarımızı sizlere aktardık.

Elçiye zeval olmaz lafını gerçekten seviyorum…

Not: Twitter’dan takip etmek için: @okyondr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder