21 Ağustos 2013 Çarşamba

“BAZI SİYASİLER GİBİ BÜYÜK OTELLERDE YEMEK VEREMİYORUZ”

CHP Altınoluk Belde Başkan Yardımcısı Deniz Onur Özcan, Haber İDA Gazetesine özel açıklamalar da bulundu. CHP Altınoluk Örgütü olarak bundan sonra ki tek hedeflerinin Edremit Belediyesini kazanmak olduğunu söyleyen Özcan, birlik ve beraberlik içerisinde bunu gerçekleştireceklerini belirtti.

- “AKP ALTINOLUK’U İLÇE YAPMAMIŞTIR”

- “HER PARTİ DE ‘NAYLON’ ÜYE OLABİLİR”

- “HASAN BAŞKANLA UYUM İÇERİSİNDEYİZ”



Sayın Özcan 2014 yılında yapılacak yerel seçimleri nasıl yorumluyorsunuz? Partinizin çalışmaları ne yönde ilerliyor?

İlk önce şunu belirtmek istiyorum. Ne olursa olsun önümüzdeki seçimlerde CHP bayrağını Edremit’e dikeceğiz. Bu konuda son derece iddialıyız. Seçimlerin Altınoluk kısmına gelince… Altınoluk körfezin hatta Balıkesir’in amiral gemisidir. Bunu ben değil, bu parti de yıllarca siyaset yapmış insanlar da söylüyor. Bizlerde bu bilinç içerisinde hareket edeceğiz. Sen-ben kavgasını bir kenara bırakacağız. Ülkemiz ve bölgemiz için hayati önem taşıyan seçimlerden de alnımızın akıyla çıkacağımıza inanıyorum.

Üzerinden epeyce zaman geçmesine rağmen Altınoluk’ta yaşayan insanların merak ettiği konuların başında ilçe olma-olamama süreci geliyor? Altınoluk neden ilçe olamadı? Süreç içerisinde sizce kim hatalı davrandı?

Kimin hatalı davrandığı konusunda bizim içimiz son derece rahat bunu belirtmek istiyorum. CHP Altınoluk Örgütü olarak belediyemiz ve Altınoluk Kent Konseyi içerisinde yer alan kurumlarla istişare halinde süreci yürüttük. Altınoluk ve halkının menfaati için yapılması gereken ne ise bunları yaptık. Görüşülmesi gereken kim ise görüştük ama iktidar partisi Altınoluk’a büyük bir oyun oynamıştır. Türkiye Cumhuriyeti’nin Başbakanı ve 18 bakanının imzalarının olduğu bir karardan nasıl ve neden dönüldü bunu aslında kendilerine sormak gerekiyor. Altınoluk’un neden ilçe olamadı sorunuza ise aslında bizler dahi hala cevap veremiyoruz. Altınoluk her şeyiyle bunu hak etmiş bir beldedir. Karar da açıklanmasına rağmen iktidar partisinin siyasi kaygıları olayları bu noktaya getirmiş ve Altınoluk’un ilçe olma hakkı yine iktidar partisi tarafından geri alınmıştır.

İlçe olma süreci içerisinde CHP Edremit Örgütüyle beraber hareket edilmediği, bunun da olumsuz yansımalarının olduğu söyleniyor. Doğru mu bunlar?

Bu konulara artık takılmak istemiyoruz. Olan olmuştur ve geride kalmıştır. Bundan sonra gerek CHP Altınoluk Örgütü olarak bizlerin gerekse Edremit’teki yöneticilerimizin tek hedefi Edremit Belediyesini kazanmaktır.

Belediyede ki görevinizin yanında parti içerisinde de aktif bir görevinizin olması “etik” tartışmalarına yol açmıştı. Siz nasıl yorumluyorsunuz?

Burada önemli olan almış olduğunuz görevi en iyi şekilde yerine getirip getiremediğinizdir. Ben almış olduğum görevleri en iyi şekilde yerine getirdiğim için vicdanım rahat. Yapılan eleştirilere de bu noktada katılmadığımı ifade etmek istiyorum. Hem kamuda işçi olup hem de siyasetin içerisinde aktif olarak görev almak biraz da yürek isteyen bir iştir bana göre.

CHP Altınoluk yöneticileri için “barlarda siyaset yapıyorlar” tarzında eleştiriler yapılıyor. Gerçekten barlarda mı siyaset yapıyorsunuz?

İnsanın ve emeğin olduğu her yerde siyaset yapıyoruz. Bir insanın bara gitmesi kişinin özel yaşantısıyla alakalı bir durumdur. Alın terimizle kazandığımız paralarla istediğimizde bara gideriz istediğimizde tatile gideriz bu kimseyi ilgilendirmemeli. Bazı siyasiler gibi büyük otellerde yemekler veremiyoruz belki ama en azından eşimiz dostumuz geldiğinde onlarla beraber kendimize zaman ayırıyoruz.

Parti içerisinde belirli bir grubun “çıkarlar doğrultusunda” siyaset yaptıkları söyleniyor. Buna katılıyor musunuz?

O birileri kim bilmiyorum. Şayet burada itham edilmek istenen mevcut yönetimimiz ise eleştiriler doğru değildir. Sorunuza kişisel olarak cevap vermem gerekirse, Altınoluk’ta yıllardır hiçbir kişinin veya belirli bir grubun baskısı olmadan tamamen kendi görüşlerim doğrultusunda ve halkımızın ve partimizin çıkarları doğrultusunda siyaset yaptığımı söyleyebilirim. Bu konu da geçmişte ödün vermediğimiz gibi yarın da ödün vermeyeceğiz. Bunun da böyle bilinmesini istiyorum.

CHP Altınoluk Belde Yöneticileri için “Hasan Özpolat’ın adamları” tarzında bir eleştiri yöneltiliyor. Altınoluk Belediye Başkanı Hasan Özpolat’ın adamı mısınız?

Örgüt bilinci içerisinde olan insanların, mevcut yönetimle belediye başkanının uyum içerisinde çalışmasından neden rahatsızlık duyuyorlar merak ediyorum. Biz, belediye başkanımız Sayın Hasan Özpolat’la son derece uyum içerisinde bu süreci götürüyoruz. Netice de Sayın Özpolat CHP’li bir belediye başkanıdır, bizler de CHP’nin Altınoluk’taki yöneticileriyiz. Bunu söyleyen insanların art niyetli olduklarına inanıyorum.

CHP Altınoluk Örgütü’nün bildiğim kadarıyla 1300 civarında üyesi bulunuyor. Bu üyelerinde yarıya yakınının “naylon” üye oldukları eleştirileri dile getiriliyor. Bu doğru mu?

Hatır gönül ilişkisiyle partiye üye olanlarda mutlaka olmuştur. Bu her partide ve her yer de görülebilir. Ama ben bunu kalkıp “yarısı” diye tanımlayamam. Bunu net olarak bilemeyiz. Öyle yarıya yakınının da belirttiğiniz gibi olduğunu düşünmüyorum. Partiye üye olan vatandaşlarımızın bu bilinç içerisinde hareket etmeleri ve siyasi çalışmalarımızda bizlere destek vermeleri bizler için asıl önemli konudur ve bu konuda da ciddi destekler gördüğümüzü bilmenizi istiyorum.

Siyasi olarak bundan sonra ki hedefiniz nedir?

Siyaseti hiçbir zaman belirli bir makam için yapmadım. Bundan sonra da partim bana nerede hangi görevi verirse orada emrinde olurum.

Seçim sürecinin yaklaşmasıyla aday adayları da ortaya çıkmaya başladılar. Özellikle Altınoluk’tan oldukça fazla sayıda aday adayı ismi geçiyor. Nasıl değerlendiriyorsunuz?

İsimlerin önemi yok fakat sayının fazla olması parti içerisinde demokrasinin işlediğinin en önemli göstergesidir. İsteyen herkes aday adayı olabilir. Mevcut durumda resmi olarak veya bir şekilde adı geçen isimlerin fazla olması da yöneticiler olarak bizleri memnun ediyor. Şunu da ilave etmek istiyorum; aday adayı sayısının fazla olması Cumhuriyet Halk Partisinin başarılı olacağının en önemli göstergesidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder