30 Ağustos 2013 Cuma

CEMİL ÇİÇEK GÖRÜŞMESİNİN DETAYLARI

Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanı Sayın Cemil Çiçek bildiğiniz üzere yaz tatillerini Altınoluk’taki konutunda geçiriyor. Ulusal çapta çalışan gazeteciler için sıradan olabilecek bir görüşme bizim gibi yerel gazeteciler için büyük ses getirecek ve önem arz edecek konumda olabiliyor. Netice itibariyle de daha görüşme gerçekleşmeden bunu hissettiğimi belirtmek istiyorum.

Sosyal medyayı gazetecilik mesleği adına ciddi bir senkron olarak görüyorum. Bu bağlamda Sayın Çiçek ile görüşmeye gideceğimi Facebook ve Twitter gibi sosyal mecralardan duyurduğumda şunu söyledim; “TBMM Başkanı Sayın Cemil Çiçek ile gazetem adına görüşmeye gideceğim. Sorularınız varsa gönderin sorayım”…

“Vay efendim senin ne işin var o adamla” diyeni de oldu...

“Helal olsun kardeşim, şunları da sormayı unutma” diyeni de…

Söylenenleri bir kenara bırakıp gazetecilik mesleğini “gazeteci” gibi yapmak isteyen birisi olarak randevu saatine beş kala Sayın Çiçek’in konutunun dibinde bitiverdim. Gösterişli ve koruma ordusuyla korunacağını düşündüğüm ev ve civarında adeta inler ve cinler çift kale maç yapıyordu. Bırakın koruma ordusunu tek bir tane koruma bile göremedim. Evet, bende sizin gibi şaşırdım. Altınoluk Jandarma personeli olan Uzman Çavuş haricinde kimsecikler yoktu. (Röportaj bitip evden ayrıldığımda Edremit Emniyet Müdürlüğüne bağlı sivil polislerinde geldiğini eklemeliyim)

Sayın Çiçek’e görüşme için geldiğimi söylemelerine müteakip yaklaşık on dakika bekleme zamanım oldu. Bu zaman zarfında biraz tedirgin olduğumu ve adrenalin dozajımın yükseldiğini de söylemeden geçmek istemiyorum. Hazırladığım soruları son kez gözden geçirirken yardımcılarından birisinin davetiyle müstakil ve gayet gösterişsiz eve giriş yaptım. On dakikalık bekleme sürecindeki tedirginliğimden eser kalmamıştı. Terlik-şort ve t-shirt kombinasyonuyla Türkiye Cumhuriyeti Devletinin iki numaralı adamı karşımda dikiliyordu. Heyecanlı olduğumu belli etmeden “Merhabalar Cemil Bey” dedim. Gayet sıcak ve mütevazı bir ses tonuyla “Hoş geldin genç gazeteci kardeşim, nasılsın?” diyerek buyur etti.

Havadan sudan muhabbetimizi devam ettirirken “kahve içer misin?” diye sordu Cemil Çiçek. Zahmet olmazsa (kibarlıktan kırılacaktım) şekerli bir kahve içebileceğimi söyledim. Yardımcılarına seslenip “misafirimize bir şekerli kahve, bende su istiyorum” dedi.

Kahveyi bekleyip cümlelerin belini kırma safhasına geçmek üzereyken bende bir yandan ses kayıt cihazını ve not defterimi hazırlamaya çalışıyordum. Tam fotoğraf makineme hamle yapıp çantasından çıkartacaktım ki Cemil Çiçek’in ciddileşen ses tonuyla yüzleştim; “Ama ben röportaj olarak yapmayacağım. Ses kayıt cihazı veya fotoğraf makinesini çıkartmamanı rica ediyorum. Tatil de röportaj da vermiyorum ama senin ısrarını kırmak istemedim” dedi ve adeta beynimden aşağıya kaynar sular dökülmeye başladı.

Durumu hiç bozuntuya vermeden kırk yıllık gazeteci edasıyla toparlanmaya çalıştım. Verdiği her cevabı not defterime eksiksiz yazabilmek için bir yandan kahvemi yudumlarken diğer yandan masanın altında ellerimi esnetiyor, alacağım cevapları kâğıda dökerken eksiksiz iş yapmam gerektiğine kendimi şartlandırıyordum.

Sonra birden saate baktı ve “evet kardeşim” dedi, “meramın nedir söyle bakalım”… Hiç beklemediğim bir anda TBMM Başkanı Çiçek’ten bu tepkiyi alınca şöyle bir gerindim ve soruların yazılı olduğu kâğıda elimi götürürken Sayın Çiçek’ten bir hamle daha geldi “öyle çok soru sormak yok. En çok merak ettiğin birkaç soru sadece, anlaştık mı?” dedi… Anlaşmadık deme şansımın olmadığını bildiğim için “tabi tabi” diyerek konuyu geçiştirmeye çalıştım ama nafile…

Velhasıl ben sorularımı sordum, TBMM Başkanı Sayın Cemil Çiçek’te yanıtlarını verdi. İstediğimi tam olarak alamasam da yine de genç bir gazeteci için ciddi bir tecrübe olduğunu söyleyebilirim.

Not: Çiçek’in cevaplarını gazetemizin manşetinde okuyabilirsiniz.

GÜLE GÜLE FESTİVAL!

Balıkesir’in Büyükşehir yapılmasıyla mahalle konuma gelecek olan Altınoluk’ta belediye tarafından (muhtemelen) son kez festival düzenlendi. Birbirinden renkli görüntülerin de yaşandığı festival de tiyatrolar, konserler ve stand-up gösterileri Altınoluklulara üç gün boyunca keyifli anlar yaşattı. Panel ve şiir dinletilerinin de olduğu festivalde göze çarpan ve gazetemizin Twitter sayfasına düşen bazı görüşleri sizlerle paylaşmak istiyorum:

Twitter yorumu: Körfez belediyelerinin düzenlediği en anlamlı festival oluyor. Festival kavramının sadece şarkı-türkü dinlemekten ibaret olmadığını gösterdikleri için teşekkür ediyoruz.

Benim yorumum: Sayın Can Ataklı’nın “Yaşama Saygı” panelinde CHP’nin İstanbul adaylığı için yaptığı konuşma çok sıradandı. Eğer Sayın Can Ataklı CHP’nin İstanbul adayı olursa (ki ihtimal vermiyorum) o zaman Sayın Gürsel Tekin CHP’nin Cumhurbaşkanı adayı Sayın Mustafa Sarıgül’de CHP’nin Beyaz Saray adayı olmalıdır.

Twitter yorumu: Türkiye’de başka gazeteci- yazar mı kalmadı da neden iki senedir Gürkan Hacir ve Barış Yarkadaş bu panele katılıyor.

Benim yorumum: Barış Yarkadaş sırtını CHP ve Gürsel Tekin’e dayayarak (ve de internet sitesinde çıplak kadın fotoğrafları paylaşarak) bir şeyler yapmaya çalışan gazeteci kılıklı birisidir.

Twitter yorumu: Ataol Behramoğlu’nun katıldığı şiir dinletisini “Hıfzı Aksoy Anısına” gerçekleştiren Belediye Başkanını kutluyorum. Yönettiği kente vefa bence böyle olur.

Benim yorumum: Üç günlük festival boyunca özellikle tebrik edilmesi gereken emekçileri unutmamak gerekiyor. Altınoluk Belediyesi Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler personeli Seden Ören ve Ebru Yamaç ile görünmeyen kahramanların Amiri Metin Erdoğdu’yu kutluyorum.

Twitter yorumu: Amfi’de düzenlenen programlara neden Hasan başkan katılmadı. Neden ses düzeni Küçükkuyu’dan geldi? Festival Küçükkuyu’nun mu?

Benim yorumum: 19. defa düzenlenen festivalin teması “Yaşama Saygı”… Altınoluk’ta yaşayan bireyler olarak festivalimizin temasına ne kadar “saygı” duyuyoruz acaba hiç düşündük mü? Yine sahillere çöpler atılıyor, yine festival alanı boşalınca her taraf pislik içerisinde bırakılıyor, yine çöp konteynırı yerine apartman önüne çöp atılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder