7 Ağustos 2013 Çarşamba

İSMAİL AYNUR’DAN İDDİALI SÖZLER

Altınoluk Belediyesi eski Başkanı, Edremit Ticaret Odası (ETO) yeni Başkanı İsmail Aynur Haber İDA Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Okay Önder’e birbirinden çarpıcı açıklamalarda bulundu.

- EVET, ADAY OLACAKTIM…

- ETO BANA DAR GELİYOR…

- ADAY ADAYI OLURSAM, ADAY DA OLURUM…

- ALTINOLUK HALKI BENİ YALNIZ BIRAKMADI…

- SİYASETİ BIRAKMIYORUM…

Sayın Aynur ilk önce ETO’ya aday olma fikri nereden çıktı bunu sormak istiyorum?

ETO’ya başkan olmak benim rüyamda bile yoktu. Eski yönetimden bazı arkadaşların böyle bir isteği oldu. Kendilerinin beni bu göreve uygun gördüklerine dair bazı söylemleri oldu ve bana da bunu kabul edip etmeyeceğimi sordular. Hatta kabul etmemi birazda zoraki olarak bana dikta ettiler diyebilirim. Bende bunun kararını tek başıma almak istemediğimi, konuyu bazı arkadaşlarla görüşmem gerektiğini ifade ettim. Arkadaşlarımla yaptığım istişareler sonucunda da bunun uygun olacağını ve benim bu görevi yapabileceğimi ifade ettiler. ETO gibi bir kuruma başkan olmak biraz da ekip işidir. Netice de aday olduk ve kazandık.

ETO seçimlerine siyasetin çok fazla girdiği söylentileri var. Özellikle CHP’nin süreç içerisinde ciddi bir taraf olduğuna dair söylentiler konuşuluyordu.

İnsanlar bu seçimde siyaset yapmıyoruz deseler de siyaset hayatın her alanında yapılıyor. Evet, ETO seçimlerinde de siyaset işin içerisine girmiştir ama bu bizim grubumuz tarafından olmamıştır. Bizim grubumuzda eski Doğru Yol Partili, Anavatan Partili, Milliyetçi Hareket Partili ve hatta Adalet ve Kalkınma Partisi’nden de kişiler var. Şunu da özellikle belirtmek istiyorum. Biz ETO’yu siyaset alanı olarak değil hizmet alanı olarak gördük. Bunun altını özellikle çizmek istiyorum. Başkan olduğum seçimlerde asıl siyaseti aslında karşı taraf yapmıştır. Bu nedense çok fazla dile getirilmiyor. Ama siz ETO seçimlerine zoraki olarak siyaset sokarsanız mağlup olursunuz.

Sayın Aynur merak ettiğim konulardan birisi de 2009 yerel seçimleri öncesi başınıza gelen hadise. Bu süreç ve sonrasında kendinizi yalnız hissettiniz mi? “Aynur imparatorluğu” diyebileceğimiz o yılların ardından yaşadıklarınız da neler hissetiniz?

“Aynur imparatorluğu” söylemine katılmadığımı ifade etmek istiyorum ilk önce. Ayrıca bu soruyu bana herkes soruyor. Ben içeriden çıktıktan sonra Sayın Hasan Özpolat’a koşulsuz olarak destek oldum. Partime hiçbir zaman ihanet etmedim. Sayın Hasan Özpolat’ın da seçilmesinde önemli ölçüde katkılarım olmuştur. Kendimi yalnız hissetme konusuna gelince… Burada özellikle Altınoluk halkına teşekkürlerimi bir kere daha ifade etmek istiyorum. Beni hiçbir zaman yalnız bırakmadılar. Aslında kendime de bir pay çıkartmak istiyorum; demek ki görev sürem içerisinde insanlarla iyi ilişkiler kurmuş, Altınoluk’un yararına işlerin altına ekibimle beraber imza atmışım. Kalbini kırdığım insanlar muhakkak ki olmuştur ama onların da gönlünü bir şekilde almayı bilmişim.

Sayın Aynur merak edilen sorulardan birisini de Altınoluk ilçe olsaydı veya beldelik statüsü devam etseydi başkan adayı olacak mıydınız?

Evet. İlçe olsaydı da veya şuan ki haliyle devam etseydi Altınoluk Belediye Başkanlığına aday olacaktım.

ETO Başkanlığını kullanarak Edremit Belediye Başkanlığına aday olacağınız yönündeki söylentilere nasıl bir cevap veriyorsunuz?

Bunu söyleyen insanlar art niyetli insanlardır. Ben Edremit Belediye Başkanlığına aday olmayacağımı defalarca dile getirmeme rağmen hala daha ısıtılıp kamuoyuna sunulmasına anlam veremiyorum.

Güncel konulardan birisine değinmek istiyorum. Geçtiğimiz günlerde Ergenekon davası sonuçlandı. Nasıl yorumluyorsunuz?

Yüz karasıdır. Gazetecilik yapan bir insanın darbeyle falan ne işi olabilir. Mevcut hükümetle 8 yıl çalışmış bir Genelkurmay Başkanı terör örgütü yöneticisi olarak müebbet hapse mahkûm ediliyor. Neresinden bakarsanız bakın rezalet bir durumdur. Alınan kararlarında kesinlikle siyasi olduğunu düşünüyorum.

Sayın Aynur Altınoluk’ta bir dönem belediye meclis üyeliği üç dönem de belediye başkanlığı yaptınız. Altınoluk’ta yaşayan insanların sizin görev sürenize yönelik olarak ilk iki dönem başarılı çalışmalar ortaya koyduğunuz, son dönemde ise hiçbir şey yapmadığınızı yönünde eleştiriler var. Bu eleştirilere ne söylemek istersiniz?

Bu eleştirileri yapan insanlar sanırım Altınoluk’u arıtma, amfi tiyatro ve Çınaraltı Çay Bahçesi’nin etrafı olarak görüyorlar. Altınoluk’ta 2200 hektar imarlı alan var. Altınoluk’un köy meydanı ve Cumhuriyet Meydanı’nda çalışma yapmak “başarılı çalışmak” anlamına gelmez. Bunu söyleyen vatandaşlarımız lütfen diğer yerlere ve yapılanlara da baksınlar.

Altınoluk Belediyesi’nin çalışmalarını nasıl yorumluyorsunuz? Sizce başarılı işler ortaya koyuluyor mu?

Mutlaka ki herkesin bakış açışı farklıdır. Eksiklerin olabileceği gibi doğru yapılan işler de mutlaka vardır.

Peki, Altınoluk Belediye Başkanı Sayın Hasan Özpolat’ı başarılı bir belediye başkanı olarak görüyor musunuz?

Bu konuda yorum yapmak istemiyorum.

ETO Başkanlığına alışabildiniz mi?

Vallahi ne yalan söyleyeyim henüz alışamadım. Ben daha hareketli ve geniş alanda çalışmaya alışık birisiyim. ETO’nun çalışma alanı daha kısıtlı olduğu için zorlanmıyorum dersem yalan olur ama alışmak zorundayım. Bir görev aldık ve hem vatandaşlarımıza hem de ETO üyesi tüccarlarımıza layık olmak için her şeyi yapacağız.

Körfez siyasetinin son 20 yılında aktif görev almış İsmail Aynur ETO Başkanı olduktan sonra siyaset arenasından çekilecek diyebilir miyiz? Siyasi olarak bundan sonra hedefleriniz olacak mı?

Siyaset öyle “bırakıyorum” denilince bırakılacak bir alan değildir. Ha deyince siyaseti bırakamazsınız. Size gönül bağı olan insanlarla beraber bir yolda yürüyorsunuz onların düşüncelerini almadan bunu yapamazsınız. ETO Başkanı sıfatıyla kesinlikle siyasi kimliğimi bir kenara bıraktım ama bu görevimiz bittikten sonra yine kaldığımız yerden devam edebiliriz.

Belediye Başkanlığında deneyimli birisi olarak, büyük bir ilçe konuma sahip olacak Edremit’te sizin bakış açınıza göre nasıl bir belediye başkanı olmalı?

İlk önce şunu söyleyeyim Edremit büyük bir ilçe olmuyor. Baktığınızda İstanbul’un Kadıköy ilçesinin sadece 1 milyon seçmeni var. Bu gibi büyük ilçelerde alt yapı diye bir sorun kalmamıştır artık. Ama bizim buralara baktığınız zaman, Altınoluk haricinde ciddi bir alt yapı sıkıntı var. Altınoluk’ta kendi dönemimde bu anlamda başarılı çalışmaları hayata geçirmiştik. Tabi burada birde Edremit’e talip olan arkadaşların ne için aday oldukları da önemli. “Belediye Başkanı” olmak için aday olmak değildir bence asıl mevzu. Önemli olan Körfez halkına hizmet götürecek ismin seçilmesidir. Vatandaşa bam güm yapmakla başkan olunmuyor. İnsan ilişkilerine önem veren ve sokağa çıktığı zaman insanlardan saygı görev ve çalışmaları takdir edilebilecek isim aday olmalıdır. Baktığınız zaman Altınoluk ve Güre birbirinden kopuk. Zeytinli ve Akçay her ne kadar iç içe olsalar da Zeytinli’nin yukarı tarafıyla sahil kısmı bile birbiriyle ayrı yaşıyor. Burada bütçe konusu da çok önemli. Zor bir iş. Seçilecek arkadaşa kolaylıklar diliyorum. Sorunuzun dışında son olarak şunu ifade etmek istiyorum; Altınoluk’a gerçekten yazık oldu. Ben işin özünde Balıkesir’in Büyükşehir olmasına da karşıydım ama hayırlısı olsun demekten başka bir çaremiz yok bundan sonra.

Sayın Aynur siyasi çalışmalarınızı yakından takip eden bir gazeteci olarak anlam veremediğim konulardan birisi de Edremit’e neden aday olmadığınız. Aynı soruyu az önce de sordum ama kendiniz de neyi eksik gördünüz?

Benim kendimde eksik gördüğüm bir şey yoktu güzel kardeşim. Benden önce çok arkadaş aday olmak için hamle yaptı (gülerek). Az önce de belirttiğim gibi benim gönlüm Altınoluk için atıyordu. Mevcut iktidar Altınoluk’un geleceğini bu şekilde tayin etmese bende aday olacaktım ve Altınoluk halkının da bize teveccüh göstereceğine dair en ufak bir şüphe taşımıyordum.

Bahsini ettiğiniz konuyla paralel olarak konuşulan konulardan birisi de, Altınoluk mevcut statüsüyle kalsa veya ilçe yapılsa ve sizde CHP’den aday gösterilmeseniz bağımsız aday olacağınız yönünde. Böyle bir durum oluşsaydı bağımsız aday olur muydunuz?

İsmail Aynur Cumhuriyet Halk Partisi’nden aday adayı olursa aday da olurdu. Bunu söyleyenler kendilerine göre bir şeyler yontuyordur. Ben gözümü CHP’de açtım ve CHP’de kapatacağım. Bunun da böyle bilinmesini istiyorum. Eğer bağımsız aday olmak gibi bir düşüncem olsaydı hapishanedeyken bunu düşünürdüm. Bu parti bana çok şeyler verdi ben partime ihanet etmem.

İddialı konuşuyorsunuz ama son genel seçimlerde CHP’den milletvekili aday adayı olmanıza rağmen aday gösterilmediniz. Demek ki; İsmail Aynur aday adayı olursa aday olamayabiliyormuş…

O konumla belediye başkanlığı çok farklı…

Sayın Aynur gazetemizi ne kadarıyla takip edebiliyorsunuz bilmiyorum ama Haber İDA için de yorum alabilir miyim?

Yayım hayatına başladığı günden itibaren takip ediyorum. Gazetecilik mesleğini birilerinin çıkarları doğrultusunda yapmadığınızı görmek beni mutlu ediyor. Şuanda çok doğru bir çizgi de ilerliyorsunuz ve umarım böyle gidersiniz. Gazetecilik mesleği kutsal bir meslektir. Vatandaşın gözü-kulağı olma gibi bir sorumluluğunuz var. Başarılı çalışmalarınıza devam etmenizi temenni ediyorum. Bu vesileyle Altınoluk ve körfez halkının da bayramını kutluyorum. Memleketimiz de daha adaletli, demokrasinin özümsendiği nice bayramlar temenni ediyorum.

NOT: Twitter'dan takip etmek için: "twitter.com/@okyondr"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder