7 Ağustos 2013 Çarşamba

KAMUOYU YARATAN HABER, AMACINA ULAŞMIŞTIR

Haber İDA Gazetesi yayım hayatına başlayalı 25 sayı oldu. İyisiyle kötüsüyle 25 sayıdır sizlerin karşısına çıkıyoruz. Hafta oldu “lay lay lom” yaptık, hafta oldu “lafı gediğine” koyduk…

25 sayıdır bizlere göstermiş olduğunuz ilgi ve alaka ile daha güzel bir gazete hazırlamanın, okurlarımıza yakışır haberlerin altına imza atmanın derdine düşüp heyecanını yaşıyoruz.

Lafı fazla eveleyip gevelemeyeceğim. Bugün dost sohbeti yapıyoruz. Dertleşelim istedim…

Geçtiğimiz hafta manşette kullandığımız “Adaylar Yarışıyor” haberi gazetemizin en ses getiren haberlerinden birisi hatta başı çekeni oldu. Gazeteye bebeği gibi emek veren birisi olarak elbette sevindim, işimize olan bağlılığıma katkı sundu.

Lakin; haberimizin temasında kullandığımız meclis üyesi adaylarına takılanlar olmuş. Olacaktır elbet, kamuoyu önünde iş yapmanın gereklerinden birisi de budur. Birileri bir şeylere takılacak ki gündem oluşsun, kamuoyu yaratalım, gazetenin amacı yerini bulsun.

Haberimizde meclis üyesi adaylığını resmi olarak açıklayan ve siyasi kulislerde isimleri sıkça geçen kişilerin fotoğraflarına yer verdik. Kasti olmadan atladıklarımız da oldu, kendilerinden de özür diliyoruz. Fakat okurlarımızın “bazıları” manşette kullandığımız fotoğraflara fena halde takılmış durumda.

Şöyle ki; “neden Beriye Başak’ı birinci sıradan verdin” diyeni de oldu, “yahu kardeşim sen beni neden altlara attın” diyeni de… Hatta “İmtiyaz sahibi Ümit Yaşar Baburşah’ı en alta koymuşsun, fırça yeme!” diyenini bile duydum!

Bunları söyleyenlere “ya bir dakika, siz orada alfabetik sıraya göre sıralama yaptığımızı anlamadınız mı?” diye soramadım. Sormak istemedim. Üşendim, çekindim, sıkıldım…

Haberin metin kısmını okumadan, sadece fotoğraflara bakarak bir haber ele alındığında neler olabiliyormuş bunu da görmüş olduk. İyi bir deneyimdi!

Bazı okurlarımız şunu bile söyledi desem belki inanmazsınız, “Hasan Özpolat’ın adayları bunlar değil, Hasan şunlarla şunlarla çalışmaz”… Yahu güzel ablacım, ağabeyim, saygıdeğer büyüğüm; orada fotoğrafları olan insanların Sayın Hasan Özpolat’ın listesi olduğunu nereden çıkardınız! Haberin hangi bölümünde Sayın Özpolat’ın isminin “H”si veya “Ö”sü geçiyor…

Velhasıl-ı kelam; artık haberleri “sizlere” (o “sizler” kendilerini biliyor) sunarken neyi nasıl yapacağımızı şaşırmış durumdayız! “Haberi nasıl sunarsak altından bir şeyler çıkartılmaz?”ın derdine düştük…

İSMAİL AYNUR RÖPORTAJININ “DETAYLARI”…

Körfez siyasetinin son 20 yılında adından sıkça söz ettirmiş bir isim Sayın İsmail Aynur. Altınoluk’ta 1 dönemi belediye meclis üyeliği, 3 dönemi belediye başkanlığı olmak üzere toplam 4 döneme bir şekilde imzasını attı. Yeri geldi çok ağır eleştirildi yeri geldi başarılı işlerin altına imza attı.

Önce Körfez Gazetesi’nde köşe yazarlığı yaptığım dönemde yazmış olduğum bir yazıdan dolayı bana uzunca zaman soğuk davransa da, sanırım buzlar erimiş durumda. Kendisi de sadece “gazetecilik” adına yazılar yazdığımızı ve yazılarımızda “tarafsızlık” ilkesini ön planda tuttuğumuzu gördü diye düşünüyorum.

Gerçekleştirdiğimiz röportajın detaylarına gelince…

Bir zamanlar “efsane” sıfatına haiz olmuş bir isimden şu gibi izlenimler edindim;

• Sayın İsmail Aynur’un ses tonu hala daha buram buram siyaset kokuyor.

• Söyleşiye başladığımızda kendimi bir arada Çınaraltı Çay Bahçesi’ndeki seçim konuşmalarında sanmadım değil…

• Sayın Aynur söylemlerinde hala daha iddialı… Hala daha keskin ve net konuşuyor…

• Kaçamak cevaplar vermemeye özen gösteriyor. Yorum yapmak istemediği konularda lafı eveleyip gevelemiyor.

• Her ne kadar kendisini yalnız hissetmediğini söylese de bana kırgınlıkları daha tamir edilmemiş geldi. Birilerine çok fena alındığının hissini uyandırdı…

HÜSEYİN ÖZDEMİR İSMİ RENK KATACAKTIR…

Gün geçmiyor ki Altınoluk’un ve dolayısıyla Körfez siyasetinin “cadı kazanı” olarak tabir edebileceğim siyasi kulisine yeni bir “aday adayı” haberi düşmesin. Geçtiğimiz hafta AKP Altınoluk Belde Başkanı Sayın Metin Örkçü’nün Edremit Belediye Başkanlığına aday adayı olma ihtimalinin kuvvetli olduğunu ve bunu ciddi bir kaynaktan edindiğimi bu köşeden sizlere duyurmuştum.

Ve yine ciddi bir kaynaktan önemli bir haber geldi.

İşçi Partisi Edremit İlçe Başkanı Sayın Hüseyin Özdemir 2014 yılında yapılacak yerel seçimler de Edremit Belediye Başkanlığına aday olacakmış. (?)

Siyasete hareketlilik getireceğinden en ufak bir şüphe duymadığım bu haber eğer kesinlik kazanırsa siz o zaman Edremit genelinde İşçi Partililerin koparacağı curcunaya bir bakın.

AKP’liler başta olmak üzere CHP ve MHP’lilerin İP’lilerden çekeceği var dersem mübalağa yapmış olmam sanırım…

Ne diyelim; kendisine de bol şans diliyoruz…

Yolu açık olsun…

NOT: Twitter’dan takip etmek için – “twitter.com/@okyondr”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder